10 dôležitých faktov o sociálnej sieti Twitter

Z nedávnej štúdie Social Media Marketing Industry Report 2011 vyplýva, že drvivá väčšina obchodníkov prijala mikroblogovaciu platformu Twitter ako plnohodnotný marketingový nástroj, existuje však stále množstvo skeptikov ktorí si nie sú istí či má pre nich tento kanál skutočne reálnu obchodnú hodnotu.

Práve pre tých skeptických je určených nasledujúcich 10 faktov týkajúcich sa rozsahu, vplyvu, a potenciálu využitia sociálnej siete Twitter pre účely marketingu.

1. Celosvetovo má Twitter viac ako 75 miliónov používateľov.

V porovnaní s ohromnými 600 miliónmi používateľov Facebooku by sa mohlo zdať že ide o malú sieť, ale vzhľadom na úžasnú rýchlosť šírenia informácií používateľmi a ich aktívnu účasť v globálnom meradle by sme ju nemali podceňovať.

2. Aktívni používatelia denne vygenerujú 140 miliónov príspevkov.

Sám o sebe je tento objem informácií nepredstaviteľný. Ešte viac neuveriteľná je schopnosť šírenia sa informácií po incidentoch, napríklad po nedávnej katastrofe v Japonsku.

3. Priemerný Twitter používateľ má 27 nasledovateľov.

Pre porovnanie, priemerný používateľ Facebooku ich má 130. Na výslní v počte nasledovníkov je pre príklad Lady Gaga so skoro 10 miliónmi nasledovníkov či značka Zappos s takmer dvomi miliónmi.

4. Počet slovenských používateľov stále rastie.

Momentálne sa odhaduje približne na 4 tisíc používateľov, z toho 249 firiem. Mnoho ľudí začína službu používať denne ako relevantný zdroj zaujímavých informácií. Taktiež firmy využívajú Twitter pri upozorňovaní svojich zákazníkov na vzniknuté udalosti.

5. Používatelia Twitteru sú vzdelanejší ako priemer v populácií.

Až 63 % používateľov má za sebou vysokú školu v porovnaní k 40 % v populácií. Ak váš produkt / služba / spoločnosť oslovuje vzdelanejšieho zákazníka, je tu veľká pravdepodobnosť že to odporučí ďalej.

6. Používatelia Twitteru majú vyššie príjmy ako priemer v populácií.

Až 47 % používateľov zarába nad 50 tisíc dolárov ročne, 24 % zarába nad 75 tisíc dolárov. Porovnajte si to s americkým priemerom 33 % resp. 18 %.

7. Používatelia Twitteru majú tendenciu byť „inovátormi“.

19 % používateľov je medzi prvými kupujúcimi / skúšajúcimi nového produktu v porovnaní s 10 % v bežnej populácií. Taktiež dvojnásobne viac percent vyskúša nový produkt pred ostatnými (aj keď už nie medzi prvými).

8. Twitter zohráva dôležitú úlohu pri kúpe.

Stal sa nástrojom pre vyhľadávanie informácií o produkte, ľudia sa snažia zistiť skúsenosti ostatných používateľov. Viac ako 41 % z nich zdieľa svoj názor na výrobok ktorý si zakúpili. Taktiež sú vyhľadávané zľavy, kupóny čí výpredaje.

9. 67 % používateľov skôr kúpi značku ktorú „nasleduje“.

Nie je jasné nakoľko má na tieto percentá vplyv interakcia na sociálnej sieti, percentá však nepustia.

10. Firmy ktoré používajú Twitter majú priemerne dvojnásobok zákazníkov za mesiac ako ostatné firmy.

Toto je snáď najjasnejší dôvod prečo je výhodné venovať čas na budovanie zákazníckej komunity, ktorá tento záujem ocení.

[via HubSpot]