Video

9 virálnych videí ktoré sú reklamou

Pre obchodníka je veľmi frustrujúce keď sa snaží o virálnu kampaň na podporu svojich produktov a nedarí sa to. Presne opačný je však prípad kedy používatelia internetu začnú reklamu sami sprostredkúvať známym a z reklamy sa stane internetový hit.

Šanca, že sa reklamné video stane virálnym, vyžaduje isté predpoklady, a to kreativitu tvorcov, ich schopnosť vytvoriť kvalitne vyzerajúce falošné sa prezentujúce video, ktoré je skutočne reklamou.

Pár otázok na zamyslenie

Je skutočne lepšie zorganizovať virálnu kampaň, v ktorej sa zadávateľ dištancuje od videa? Existujú virálne videá, ktoré sú veľmi známe, obsahujú reklamu a my o nej jednoducho nevieme? Aký je ich podiel medzi virálnymi videami?

Nasledujú virálne videá s reklamou, ktoré sa stali veľmi populárne za krátky čas.

1. Baseballový hráč Evan Longoria zachránil reportérku chytením letiacej loptičky do holej ruky. (Gillette)

Všimnite si že reportérka nemá na mikrofóne žiadne logo. Podozrivý je taktiež profil ktorý pôvodné video pridal, jeho predchádzajúce príspevky mali jeden spoločný prvok – Gillette.

2. Ako hacknúť obrazovky na Times Square.(film Limitless)

Tvorcovia tohto falošného videa, viral marketingová spoločnosť Thinkmodo, sa tvorbou pochválila denníku The New York Times. Vysvetlenie nasledovalo v ďalšom videu pozostávajúcom z vystrihnutej časti pôvodného videa, kde muž poukáže na fakt že zariadenie zostrojil s použitím fiktívnej drogy NZT, z čoho je jasné že sa jedná o reklamu na film Limitless.

3. Chôdza po vode. (Hi-Tec)

Austrálčania vynašli nový šport nazvaný vodolezectvo, ktorý zahŕňa chôdzu po vode. Zaujímavé je že video bolo na internet vložené firmou Hi-Tec. Vo videu sa značka častejšie vyskytuje, taktiež sú dosť podrobné zábery na obuv športovcov.

4. Sused Basketbalistu Kevina Duranta. (Nike)

Mathias Murphy, 16 ročný basketbalový fanúšik pridáva videá známeho basketbalistu – svojho suseda. Videá sú skrytou reklamou na značku Nike vytvorené firmou Wieden + Kennedy.

5. Bicyklový hrdina. (Guitar Hero)

Mladý chlapec hrá vlastnú verziu hry Guitar Hero idúc na bicykli po pokreslenej trase. K reklamnej kampani sa priznalo herné štúdio Activision a reklamná agentúra Droga5.

6. Si môj muž v bunde? (Witchery)

Atraktívna dáma stretla pár dní dozadu muža a nemôže na neho prestať myslieť, preto žiada o pomoc návštevníkov stránky. Dotyčný si nedopatrením zabudol sako – značky Witchery.

7. Pohľad na dievčenský zadok. (Levi´s)

Dve podnikavé dievčatá z Los Angeles nainštalujú na zadok jednej z nich kameru a nahrávajú reakcie okolia. Reklamná agentúra Colenso BBDO priznala pôvod videa.

8. Útok motýľov. (Qualcomm)

V prepracovanom aprílovom žarte firma Qualcomm rozšírila falošné videá ľudí napadnutých motýľmi, ako reklamu na jednu so svojich technológií s logom motýľa.

9. Dánsko na jednu noc. (VisitDenmark)

Podobne ako pri slečne so sakom, tentoraz sa jedná o krásnu dámu hľadajúcu otca jej dieťaťa, ktorý bol turistom v Dánsku, na jednu noc. Neskôr bolo odhalené že sa jedná o reklamu navádzajúcu turistov k návšteve Dánska. Zadávateľom bola štátna turistická agentúra VisitDenmark.

[via Mashable]