Aký software na zvýšenie produktivity si zvoliť?

Ako organizujem zoznam vecí, ktoré mám urobiť? Aký software používam? Ideálne riešenie pre zoznam úloh dňa?

Niekoľko rokov späť som čítal dobrú knihu Míť vše hotovo (Getting Things Done, GTD). Autor D. Ellen píše o tom ako „zvládnuť svoju prácu i život a cítiť sa pri tom dobre“. Nechystám sa teraz prepísať 250 stranovú knihu do tohto článku, len chcem zmieniť jednu myšlienku, ktorú som si zapamätal:

„Zapíšte si to čo zamýšľate urobiť. Radšej použite váš mozog na analyzovanie než na pamätanie si množstva údajov.“

Nie je to presný citát, ale myšlienka ako si ju pamätám. Samozrejme treba nájsť správnu mieru čo si zapísať a čo nie inač si budete stále čosi čarbať alebo ťukať (ako taký smártfonová zombíčka:-).

Pri čítaní knihy GTD vyvstala otázka: Aký program by som mal použiť? Google pomohol. Našiel som kus kódu nazývaný Doit.im (Urob to). V tom čase, okolo roku 2009, Doit.im bol postavený na Adobe Air (niečo ako Flash, ale pre offline apky). Chvíľu som ho používal, a po tom, ako som zmenil laptop som sa nemohol donútiť nainštalovať Doit.im opäť.

Mal som ťažkosti s 2 vecami:

  1. Nemám rád, keď musím inštalovať dodatočné „frameworky“ aby mi program bežal: .NET Framework (hoc sa to číta „dotnet“), Adobe Air, Adobe Voda, Adobe čokoľvek…

  2. Skutočne som nebol vyrovnaný s faktom, že moje osobné údaje opúšťajú môj počítač. Mnohí tvrdia, že „úložisko z oblakov“ môže pomôcť uchrániť dáta v prípade krádeže alebo fyzického poškodenia môjho zariadenia, ale ja si myslím, že vlastný back-up má podobný, zrovnateľný účinok.

Stav “TO-DO” odvetvia po 5 rokoch

Nieľko týždňov dozadu mi zišla na rozum myšlienka: Ak bol Doit.im skutočne SaaS, potom by tom malo mať nejaké online rozhranie. Možno môžem mať k mojim dátam opätovný prístup.

Vskutku, po obnove hesla som sa mohol mohol dostať k mojim starým poznámkam a úlohám čo bolo treba urobiť. Niektoré, stále aktuálne (tzv. nadčasové 🙂 som si skopíroval a všetky dáta vymazal.

UI programu sa za ten čas zmenilo a nebola to jediná zmena. Apka sa stala platenou (Windows, Mac; stále je zadarmo na Android, iOS, web; stále bez verzie na Ubuntu). Taktiež tvrdia, že majú 6 000 000 užívateľov – fúha.

Aký software na produktivitu by som si zvolil dnes?

Ak príjmem „výhody a nevýhody oblakov“, aký software na produktivitu by som si zvolil dnes? Nedávno, 18 marca, som nahral ďalšiu časť Yellow Hat. Môj hosť bola Jana Vlatčková, spoluzakladateľka Swipesapp. Swipesapp je v základe apka na zoznam a správu úloh dňa.

Pred tým, než sme započali rozhovor som si to stiahol z Google Play a otestoval. Android verzia bola dostupná verejnosti iba 2 dni pred naším pokecom, a už mala za sebou viac ako 8 000 stiahnutí.

Pri testovaní som našiel skutočne intuitívne užívateľské rozhranie (UI). Apka je stále pre nových používateľov zadarmo (som ochotný zaplatiť iba na niečo, čo mám v skutočnej obľube).

Počas rozhovoru sa mi zapáčil aj Janin postoj na GTD: „Koncept [GTD] je vskutku silný, len jeho zavedenie berie veľa času. Takže čo sa my v základe chceme spraviť, je vziať tento koncept, zobrať s neho to najlepšie, a okolo toho pridať naše vlastné objavy a myšlienky. Súhlasím – GTD bol vytvorený zhruba 20 rokov dozadu, takže môže byť miestami prekonaný. Každopádne sa mi páči Janin postoj. Ak by som si vyberal nejakého správcu úloh dnes, Swipesapp ma očaril dostatočne.

Obchod je aj o číslach

Obchod je aj o číslach tak poďme počítať. Doit.im začal v 2009. Dnes (marec 2015) tvrdia, že majú 6 000 000 používateľov. Zvyčajne okolo 10% z nich sú ochotný za „čosi“ zaplatiť. Platená verzia Doit.im stojí mesačne 2 USD (24 USD ročne). To predstavuje príjem zhruba 14 000 000 USD ročne pre Snoworange Inc. – spoločnosť, ktorá stojí za apkov.

Swipes začal v 2013. Dnes tvrdia, že majú okolo 280 000 – 300 000 stiahnutí (užívateľov). Ak by šli na platený model podobný Snoworange, odhadujem ich príjem na niečo medzi 560 000 až 720 000 USD ročne.

Záverom

Nateraz si vystačím aj papierom a perom – časom preverená stará škola. Ale papier nie je software 🙂 Ktorú apku (na Win aj Linux) by ste mi odporučili na správcu úloh a seba-organizáciu? Napíšte do komentov vaše tipy.