YouTube ponúkne originálny obsah, do ktorého investuje 100 miliónov $

Google pracuje na zmenách na YouTube, ktorými chce prilákať používateľov. Ide to skúsiť originálnym obsahom, ktorým chce viac zaktraktívniť pozeranie online videa z pohodlia obývačky na televízoroch pripojených na internet.

YouTube sa takto snaží konkurovať hlavne káblovým televíziám. Chce dosiahnuť aj to, aby jeho používatelia zostali na webovej stránke dlhšie. YouTube zarába na inzercii a keď jeho používatelia budú na stránke dlhšie, je väčšia pravdepodobnosť, že na niektorú reklamu kliknú.

Na stránkach sa chystá k niekoľkým zmenám. Bude sa meniť výzor kanálov a ich kategórie. YouTube plánuje vytvoriť okolo 20 nových kanálov, na ktoré chce upozorňovať cez hlavnú stránku. Kanály budú zamerané hlavne na umenie a šport. Budú obsahovať profesionálne vyrobený originálny obsah, ktorý budú dodávať v objeme niekoľko hodín týždenne. Niektoré kanály budú zostavené z obsahu, ktorý je už na webe.

Sumu až 100 miliónov dolárov má použiť pre tvorcov, ktorí budú dodávať nové profesionálne videá.

Prebiehajúce zmeny sú veľkou stávkou, ktorá určuje nový smer najpopulárnejšieho video portálu. Na jednej strane YouTube ponúka obsah od bežných používateľov, ktorí chcú zdielať vlastné videá a na druhej strane ponúka originálny obsah od hudobných klipov až po tv programy. Keďže chce viac konkurovať klasickým televíziám, je pochopiteľné rozširovanie profesionálneho obsahu.

O tom, že by sa k novým videám robili slovenské (alebo české) titulky, pisané nie je. Predpokladáme, že nebudú, takže na nový obsah sa asi môžu tešiť len tí, ktorí rozumejú po anglicky.